Legimi chce zadebiutować na NewConnect pod koniec 2019 roku

Poznańskie Legimi, spółka prowadząca platformę internetową z e-bookami i audiobookami szykuje się do wejścia na tzw. małą giełdę papierów wartościowych.

Aktualizacja: 29.03.2019 14:29 Publikacja: 29.03.2019 14:24

Legimi chce zadebiutować na NewConnect pod koniec 2019 roku

Foto: Bloomberg

Debiut Legimi poprzedza emisja akcji. Upoważniony do jej przeprowadzenia przez akcjonariuszy zarząd spółki 20 marca podjął uchwałę, zgodnie z którą emisja obejmie nie mniej niż 26,82 tys. i nie więcej niż 250 tys. walorów po 16 zł za sztukę. W ten sposób Legimi, założone przez Mikołaja Małaczyńskiego i Mateusza Frukacza zamierza pozyskać do 4 mln zł. 

Pieniądze firma chce przeznaczyć na finalizację przejęcia niemieckiej Readfy, rozwój na tamtejszym rynku poprzez platformę Legimi.de, uruchomienie nowej wersji platformy Legimi 3.0 w kraju i w Niemczech oraz rozwój oferty „e-czytnik za 1 PLN/EUR”, a także finansowania i refinansowania kapitału obrotowego – czytamy w uchwale zarządu.

Jeśli oferta się powiedzie w stu procentach, całe Legimi, które ma 53 tys. aktywnych użytkowników, z czego 38 tys. korzysta z abonamentów, zostanie wycenione na 24 mln zł.

W 2018 r., według szacunkowych danych zarządu, firma miała 11,1 mln zł przychodu, 1,47 mln zł EBITDA oraz 0,56 mln zł zysku netto. Nie udało się tym samym zrealizować prognozy.

O ile przychody były wyższe niż zakładał zarząd o 2 proc., to EBITDA okazała się niższa o 59 proc., a zysk netto o 76 proc. od zapowiadanego.

Na ten rok Legimi zapowiada 16,9 mln zł przychodu, 2,63 mln zł EBITDA oraz 0,94 mln zł zysku netto.

Plan na 2020 rok zakłada zaś 25,45 mln zł przychodu, 3,9 mln zł EBITDA oraz 1,94 mln zł zysku netto.

Zapisy na akcje zaczęły się 25 marca i potrwają do 12 kwietnia. Debiut na NewConnect spodziewany jest w ostatnim kwartale br.

Spółka przygotowała dla inwestorów, którzy złożą zapisy na akcje dodatkowy bonus. W zależności od wartości zapisu, inwestorzy mogą otrzymać bądź abonament na e-booki (przynajmniej kwartalny) bądź pakiet w postaci czytnika i abonamentu na elektroniczne książki. Podmiot, który zapisze się na przynajmniej 10 tys. akcji otrzymać ma czytnik PocketBook InkPad 3 i dożywotni abonament Legimi na ebooki i audiobooki bez limitu oraz obiad z autorem – bohaterem „Prologu” i zarządem spółki.
Legimi zapowiadało debiut na NewConnect po raz pierwszy 2018 roku. Emitowało wtedy akcje dla obligatariuszy, które teraz będzie wprowadzać do obrotu.

Firma podaje w dokumencie informacyjnym, że współpracuje z ponad 100 wydawnictwami oraz z czterema międzynarodowymi agregatorami treści. Współpraca z wieloma wydawnictwami obecnymi na polskim rynku umożliwia zaoferowanie dostępu w subskrypcji do 60 tys. e-booków i audiobooków w szerokim zakresie kategorii. Natomiast w bazie danych Legimi w Polsce znajduje się łącznie blisko 80 tys. książek. Partnerami strategicznymi Legimi są trzy sieci telefonii komórkowej: Plus, T-Mobile oraz Play, które oferują swoim użytkownikom pakiety czytelni.

Debiut Legimi poprzedza emisja akcji. Upoważniony do jej przeprowadzenia przez akcjonariuszy zarząd spółki 20 marca podjął uchwałę, zgodnie z którą emisja obejmie nie mniej niż 26,82 tys. i nie więcej niż 250 tys. walorów po 16 zł za sztukę. W ten sposób Legimi, założone przez Mikołaja Małaczyńskiego i Mateusza Frukacza zamierza pozyskać do 4 mln zł. 

Pieniądze firma chce przeznaczyć na finalizację przejęcia niemieckiej Readfy, rozwój na tamtejszym rynku poprzez platformę Legimi.de, uruchomienie nowej wersji platformy Legimi 3.0 w kraju i w Niemczech oraz rozwój oferty „e-czytnik za 1 PLN/EUR”, a także finansowania i refinansowania kapitału obrotowego – czytamy w uchwale zarządu.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane
Materiał Promocyjny
Co czeka zarządców budynków w regulacjach elektromobilności?